MADS technology in new Telegraaf IPad App

DE TELEGRAAF BRENGT UPDATE VAN IPAD APP MET INNOVATIEVE ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN

Vanaf vandaag is een update beschikbaar van De Telegraaf HD iPad app die sinds augustus 2010 gratis is te downloaden. Voor gebruikers is de app uitgebreid met meer content en nieuwscategorieën. Voor adverteerders introduceert De Telegraaf als eerste app uitgever verschillende unieke rich media formaten die ook volledig te targetten, meten en analyseren zijn.

De Telegraaf app is voor bezoekers uitgebreid met meer nieuwscategorieën. Naast de bestaande secties (Voorpagina, Telesport, Privé en Financieel) zijn daar nu de nieuwscategorieën OverGeld (personal finance), MijnBedrijf (voor ondernemers), VROUW, Digitaal, Autovisie en Games aan toegevoegd. De artikelen hebben een nieuwe opmaak gekregen en kunnen nu ook doorgestuurd worden. Verder zijn er een aantal technische verbeteringen doorgevoerd op basis van gebruikerservaringen.

Voor adverteerders zijn vernieuwende rich media advertentiemogelijkheden ontwikkeld. De Telegraaf integreert daarvoor als eerste uitgever in Nederland het nieuwe iOS adserving platform van MADS in haar iPad app. Naast de normale basic banners zijn video commercials, expandables en full screen interstitials met of zonder HTML5 interactie mogelijk. De ad sizes zijn vooralsnog de standaard IAB maten 728×90 en 300×250. Daarbij zijn er legio mogelijkheden om campagnes te targetten, meten en analyseren.

Patrick Loppé, Channel Manager Mobiel bij Telegraaf Media Nederland “De iPad biedt adverteerders unieke kansen door de wijze van interactie, de gebruiksmomenten en het gebruik van beeld en geluid. Vast staat dat de iPad en andere tablets een belangrijk onderdeel worden in de mediaconsumptie van consumenten. Met de nieuwe advertentiemogelijkheden stellen wij onze adverteerders in staat om alles uit de iPad te halen.”

Ashu Mathura, Directeur MADS “Wij zijn bijzonder blij dat De Telegraaf heeft gekozen voor de unieke mobiele advertentietechnologie van MADS. We zien bij al onze klanten in meer dan 35 landen een duidelijke trend waar premium adverteerders zich anders willen profileren en er een verschuiving plaatsvindt van CTR naar Engagemement. Hierin spelen Smart Devices met relevante premium content, anytime, anyplace, anywhere een steeds belangrijkere rol ten opzichte van traditionele kanalen.”

Bij de ontwikkeling van campagnes kunnen adverteerders rekenen op begeleiding door een team van Telegraaf Media Nederland en MADS. Patrick Loppé: “Adverteren op de iPad is nog helemaal nieuw. Adverteerders en hun creatieve bureaus hebben nog een hoop praktische vragen. Wij stellen onze kennis en ervaringen graag ter beschikking.”

De iPad applicatie van De Telegraaf is sinds augustus 2010 gratis te downloaden. De app telt inmiddels meer dan 110.000 downloads en is door Apple als beste iPad app gekozen in de categorie News & Magazines NL in het overzicht Rewind 2010.

Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media.Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van 2,1 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2009-II/2010-I). In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW.
Telegraaf.nl is met 311 miljoen pageviews en 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand (bron: STIR december 2010) één van de grootste nieuws sites van Nederland. De Telegraaf iPhone app telt inmiddels meer dan 400.000 downloads. De Telegraaf HD iPad app is in december 2010 door Apple gekozen als beste iPad app in de categorie News & Magazines NL. Telegraaf.mobi is één van de grootste mobiele sites van Nederland. Per maand heeft deze site meer dan 600.000 unieke bezoekers en 40 miljoen pageviews. De Telegraaf is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van (video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over MADS
MADS maakt software en oplossingen voor mobiele operators en uitgevers om snel en eenvoudig rich media advertentie mogelijkheden te integreren in hun content en applicaties. MADS software oplossingen worden gebruikt in meer dan 35 landen door meer dan 38 mobiele operators en 150 premium uitgevers.

One Response to MADS technology in new Telegraaf IPad App

  1. […] This post was mentioned on Twitter by twitherman, HENQ Invest. HENQ Invest said: #MADS technology in new #Telegraaf IPad App http://j.mp/gIdoOT […]

%d bloggers like this: